اسکای نت

مجله اینترنتی

اسکای نت

مجله اینترنتی

اسکای نت
تبلیغات
نویسندگان
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱ ب.ظ

چطور سرعت خاموش شدن ویندوز ۷ را افزایش دهیم؟

سرعت خاموش شدن رایانه تا اندازه‌ای تحت کنترل رجیستری ویندوز است.

دکمه‌های ویندوز و R را فشار دهید. عبارت regedit را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.

در صفحه رجیستری از ساختار درختی سمت چپ وارد آدرس زیر شوید.

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

در سمت راست صفحه گزینه‌ای به نام WaitToKillServiceTimeout را مشاهده خواهید کرد. رو به روی آن عددی نوشته شده که مقدار پیش‌فرض را نشان می‌دهد. در ویندوز 7 ممکن است این مقدار 12.000 باشد، این عدد به میلی‌ثانیه است. در ویندوز ویستا تا 20.000 هم مشاهده شده است! در ویندوز 8 ممکن است 5.000 باشد. به هر حال این عدد نشان می‌دهد که ویندوز هنگام خاموش شدن چند ثانیه صبر می‌کند تا برنامه‌ها به طور خودکار بسته شوند. روی این گزینه دو بار کلیک کنید.

توصیه نمی‌کنیم این عدد را یک‌باره به صفر تغییر دهید، اما بسته به میزان پیش‌فرض رایانه خود، کمی آن را کاهش دهید. مثلاً از 12.000 به 8.000 یا کمی کم‌تر کاهش دهید. یک بار ری‌استارت کنید و تفاوت سرعت را بسنجید. اگر به نظرتان مشکلی نبود، می‌توانید آن را کم‌تر هم بکنید. اما حواستان باشد به ویندوز فرصت دهید تا خودش را جمع و جور کند و بعد خاموش شود.

کار تمام شده است. بعد از آن‌که تنظیمات را انجام دادید، تنها کاری که می‌ماند این است که رایانه را چند بار در موقعیت‌های مختلف ری‌استارت یا خاموش کنید و از سرعت بیش‌تر آن لذت ببرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی