اسکای نت

مجله اینترنتی

اسکای نت

مجله اینترنتی

اسکای نت
تبلیغات
نویسندگان
آخرین نظرات

از دانشنامه یا دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا خبر می رسد که بر طبق اتخاذ سیاست های جدید خود ؛ آن ها تصمیم دارند به صفحات مربوط به بیوگرافی اشخاص سرشناس و مشهور ؛ صدای آن ها را نیز اضافه نمایند.این اقدام کاملا مثبت ارزیابی می شود و می توان این طور برداشت کرد که ؛ نسل‌های آینده قادر خواهند بود ضمن مطالعه شرح حال زندگی و کار اشخاص سرشناس و مشهور ؛ بخشی از صدای آن ها را نیز بشنوند !

Capture

پروژه معرفی صدای ویکی پدیا ؛ به اختصار WikiVIP نام دارد که کوتاه شده عبارت ؛  Wikipedia Voice Intro Project  می باشد.جالب است بدانید که این پروژه در شروع کار خود به سراغ Stephen Fry – استفان فرای – نویسنده و بازیگر مشهور رفته است و با صدای وی کلید خورده است.در حال حاضر می‌توانید صدای وی را از صفحه مربوط به ایشان در ویکی‌پدیا بشنوید.هم چنین دانشنامه یا دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا ؛ از اشخاص سرشناس و مشهور دعوت کرده است تا با صدای خودشان چند جمله ای در رابطه با خودشان و کارها و اقداماتشان ضبط کنند تا فایل صوتی سخنان آن ها در صفحه شخصی آن ها در دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا ذخیره گردد.

001-500x500

با عملی شدن پروژه معرفی صدای ویکی پدیا – WikiVIP – بازدیدکنندگان به راحتی قادر خواهند بود تا صدای اشخاص سرشناس و مشهور را بشنوند و حتی نحوه درست تلفظ نام کوچک و نام فامیلی آن ها را نیز از زبان خودشان متوجه شوند ! با توجه به این که این فایل های صوتی برای همیشه در سرورهای دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا جاوید خواهند بود ؛ با گسترده شدن پروژه معرفی صدای ویکی پدیا – WikiVIP – پس از گذشت مدت زمانی ؛ گنجینه ای بزرگ از صداهای اشخاص سرشناس و مشهور به یادگار باقی خواهد ماند.

001-500x500

جالب است بدانید که شما نیز می توانید از اشخاص سرشناس و مشهور که در دایره المعارف آنلاین ویکی‌ پدیا دارای صفحه اینترنتی می باشند درخواست کنید تا با صدای خودشان به هر زبانی فایل صوتی قرار دهند ! گفتنی است که این پروژه تنها مختص به زبان انگلیسی نیست ! در پایان بدنیست اشاره ای کنم به ایده پرداز این پروژه ! در حقیقت ایده این پروژه توسط  Andy Mabbett ( اندی مابت ) و Andrew Gray ( اندرو گری ) اجرایی گشته است.

» منبع : digitaltrends «

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی